Magyarországi Web Konferencia 2007

Windows Presentation Foundation: az OS következő generációs prezentációs platformja

Szervező

Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Webalkalmazások Fejlesztése Szakosztály

Szakmai partnerek

W3C MI Weblabor

Infrastruktúra

phpHOST Wish Internet Consulting

A Windows Vista megjelenésével a Microsoft kliens oldali operációs rendszerének fejlődése egy új fejezetéhez érkezett: elkészült egy új, a Win32 alapokkal gyökeresen szakító prezentációs alrendszer, a Windows Presentation Foundation (WPF).

A több mint tíz éves kutatást, fejlesztést megélt technológia víziója rendkívül ambíciózus. A rendszer célja, hogy új alapokra helyezze és fejlesztői szempontból egységes környezetbe integrálja a jelenleg szigetszerűen használt grafikus technológiákat (GDI, Windows Media, DirectX, OpenType, ActiveX, Flash, PDF, OpenGL, SVG és még számos más), mindezt a modern grafikus kártyák maximális kihasználásával. A WPF-ben legyen az egy karakter ékezete, vektorgrafika vagy egy 3D-s objektum (mesh), minden a videokártya GPU-ban kerül megjelenítésre, köszöhetően az új DirectX felett megvalósított kompozíciós alrendszernek!

A WPF egy másik fontos törekvése, hogy támogassa a fejlesztők és vizuális oldalon dolgozók (grafikusok, animátorok, tipográfusok) közti együttműködést. Ennek támogatására a Microsoft megalkotta a XAML (XML Application Markup Language) szabványt és a WPF által használt grafikus elemek (vektor, kép, hang/video, animáció, 3D, fix és adaptív szövek) leírására alkalmas XML sémát, ami megteremti a lehetőségét annak, hogy tetszőleges grafikus eszköz (pl. Adobe Illustrator, AutoCad, 3D studio) képes olyan formátumot előállítani, amit a kliens oldali alkalmazás közvetlenül, változtatás nélkül felhasználhat.

S mindez miért fontos egy webes fejlesztő számára? A válasz egyszerű: a WPF-es alkalmazásokat lehetőségünk van úgy lefordítani és becsomagolni (.xbap), hogy az a böngészőn belül jelenjen meg. Adott tehát a lehetőség, hogy honlapjainkat kiegészítsük professzionális interakcióval (szöveg, média, animáció, 3D)!

Az előadás architektúrális áttekintést ad a WPF belső felépítéséről, alapszolgáltatásairól, valamint számos, rendkívül izgalmas demó segítségével megmutatja a platform képességeit és a fejlesztéshez szükséges eszközöket (fejlesztés, tervezés).

Az előadás anyaga

Az előadás hanganyaga MP3 formátumban letölthető

Kulcsszavak

WPF, szöveg, média, animáció, 3D
Szakmai háttérinformáció

Bátorfi Zsolt

Bátorfi Zsolt fotója Több mint nyolc éve a Microsoft rendszermérnöke, jelenleg a .NET keretrendszerre épülő fejlesztési technológiák szakértője. Munkája során számos hazai nagyvállalati rendszer - infrastuktúrák, alkalmazások - előkészítésében és bevezetésében vett részt. A Microsoft fejlesztői rendezvényeinek gyakori előadója, szűkebb szakterülete a következő generációs prezentációs technológiák (WPF, WPF/E) és fejlesztőeszközök (Visual Studio, Expression).

Tematikus program Váltás időrendire

Az alábbiakban a konferencia tematikus, ezen belül alfabetikus rendbe szedett programja olvasható. Két (külön jelölt) előadás kivételével minden előadásunk magyar nyelvű volt, a konferencián négy párhuzamosan futó sávban került bemutatásra. Csillag jelöli azokat az előadásokat, melyek fóliái elérhetőek.

A szerver és a kliens oldal találkozik

Aktív webfelületek

SOA

Szerver oldal

W3C szekció